2008-11-04 00:00:00

ŠKOLSKI KURIKULUM šk.god. 2008./09.

Pregled sadržaja:
1. Izvannastavne aktivnosti   
2. Dodatna nastava
3. Dopunska nastava
4. Izborna nastava
5. Fakultativna nastava
6. Projekti
7. Ekskurzije, izleti
8. Izvanškolske aktivnosti

IZVANNASTAVNE AKTIVNOSTI
 

 

Naziv izvannastavne aktivnosti   ŠKOLSKI SPORTSKI KLUB              Ciljevi   -         razvoj fizičkih sposobnosti i zdravlja; -         poboljšana socijalizacija i osjećaj pripadnosti školi; -         zadovoljavanje interesa učenika za pojedine grane fizičke kulture Namjena aktivnosti   Tjelesna i zdravstvena kultura Nositeljica programa Zlata Mustapić, prof.   Način realizacije Pripreme i treninzi u slobodnim terminima dvorane, natjecanja prema rasporedu Saveza školskih sportskih klubova PGŽ. Uključuje: odbojku (mladići i djevojke); tenis (mladići i djevojke), košarka i nogomet za mladiće. Gostovanje u sportskom dijelu programa za Dan škole – prijatelja Pazinskog srednjoškolskog centra. Sudjelovanje u organiziranim sportskim manifestacijama („Homo si teć“, Hrvatski olimpijski dan…)   Vremenik Prema slobodnim terminima u dvorani Gorovo   Troškovnik Kako je teško predvidjeti do kojih destinacija u okviru sustava natjecanja treba putovati (Krk, Cres, Delnice, Crikvenica…) na osnovi prošlogodišnjih iskustava, procjenjuje se da bi zadovoljavajuća suma bila 6.000,00 kn (uključuje i obnavljanje fonda lopti po sportskim granama). Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja   Uključenost učenika na treninge, uspjesi na natjecanjima što motivirajuće djeluje na uključivanje novih. Zalaganje učenika može se i dodatno nagraditi poticajnom ocjenom iz TZK.    

 

Naziv izvannastavne aktivnosti                            PJEVAČKI ZBOR Ciljevi   -         okupljanje što većeg broja zainteresiranih učenika; -         ovladavanje osnovnim pjevačkim tehnikama; -         osposobljavanje za višeglasno pjevanje i javne nastupe -         razvoj socijalnih kompetencija, -         obogaćivanje i proširivanje opće kulture učenika. Namjena aktivnosti   Umjetničko područje Nositeljica programa Doris Kovačić, prof. glazbene umjetnosti Način realizacije Aktivnost se prvenstveno ostvaruje probama na kojima se uvježbava program. Važan segment čine i nastupi zbora, kako oni vezani iz događanja u školi, tako i oni van nje. U proljeće 2009. zbor će sudjelovati na županijskoj smotri zborova „Glazbene dječje čarolije“ Vremenik Probe zbora održavaju se 2 puta tjedno, sukladno slobodnom vremenu učenika-pjevača. Troškovnik Za potrebe prijevoza učenika na županijsku smotru, potrebno je izdvojiti približno 500,00 kn. Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja   Vrednovanje će se izvršiti na dvije razine: globalnoj (postignuće zbora u cjelini, uspješnost izvedbe programa, redovitost dolazaka) i individualnoj (napredak u vokalnoj tehnici, opsegu glasa). Svaki će član na kraju nastavne godine dobiti usmeno mišljenje voditeljice o vlastitom napretku.  

 

Naziv izvannastavne aktivnosti                            DEBATA Ciljevi   -         razvijanje komunikacijskih, socijalnih i govorničkih vještina, vještina aktivnog slušanja, kritičkog mišljenja, rješavanja problema i sukoba, argumentiranog raspravljanja, tolerancije, samosvijesti i odgovornosti u iznošenju vlastitih stavova; -         proširivanje opsega opće kulture -         sistematično pristupanje sadržajima Namjena aktivnosti   Demokracija, komunikacija Nositeljica programa Sanja Bradić, prof. psihologije Način realizacije Održavanje tjednih sastanaka u školskim učionicama, određivanje teza debatiranja, priprema i informiranje o pojmovima teze putem Interneta ili stručne literature, interno vježbanje i pripreme za turnire. Sudjelovanje na turnirima. Vremenik Jednom tjedno, 2 školska sata. Troškovnik Predviđeni troškovi za 6 najboljih debatanata ( 2 ekipe): -         sudjelovanje na seminarima – 180 kn; -         sudjelovanje na turnirima – 180 kn; -         smještaj u hostelu – 180 kn; -         prijevoz – 780 kn; -         Ljetna škola demokracije – 9.000,00 kn Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja   Vrednovanje debate vršit će se analizom uključenosti i stalnosti prijavljenih učenika te posebno uspjesima na turnirima. Pojedinačno zalaganje i napredak može se ocijeniti poticajnom ocjenom unutar predmeta: psihologije, logike, sociologije, etike, filozofije, politike i gospodarstva, povijesti ili hrvatskog jezika.  

 

Naziv izvannastavne aktivnosti    PLANINARSKA GRUPA Ciljevi   -         dodatno povezivanje učenika i nastavnika međusobno, kao i zajedničko povezivanje s prirodom; -         povezivanje teoretskih znanja iz prirodoslovnih predmeta sa novim spoznajama u izvornom okruženju; -         poboljšanje psihofizičkog razvoja i stjecanje dodatnih vještina svih uključenih; -         razvijanje ekološke svijesti. Namjena aktivnosti   Praktičan rad, prirodoslovlje, tjelesna i zdravstvena kultura Nositelj programa Oliver Kvasina, prof. geografije Način realizacije Organizacija izleta i boravak u planinskim prostorima naše okolice. Vremenik Jednodnevni izleti u jesen i proljeće, subotom ili nedjeljom Troškovnik 2 izleta planirana su s korištenjem unajmljenog autobusa, dnevni najam cca 2.500,00 kn, ukupne potrebe cca 5.000,00 kn Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja   Primjenjiva znanja iz geografije, biologije i TZK moguće je učenicima vrednovati ocjenom iz zalaganja iz tih predmeta. Ukupni uspjeh programa bit će vidljiv iz stupnja realiziranih izleta i iz ukupnog broja uključenih učenika i nastavnika.  

 

Naziv izvannastavne aktivnosti    ZeeN – ZIDNE NOVINE NA ENGLESKOM JEZIKU Ciljevi   -         razvijanje istraživačkih metoda; -         kreativan odnos prema engleskom jeziku; -         informiranje o aktualnim događajima i temama iz sfere učeničkih interesa Namjena aktivnosti   Jezično-komunikacijska, opća kultura, praktičan rad Nositelj programa Vanda Podgoršek, prof. Način realizacije   Grupni rad sa zainteresiranim učenicima.                                                                                   Vremenik Subotama ili radnim tjednom u dogovoru s učenicima, tijekom cijele školske godine Troškovnik 200 kn (potrošni materijal: hamer papir, flomasteri, boje, ljepilo, selotejp…) Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja   Učenička postignuća vrednovat će se ocjenom u rubrici aktivnost, a može doprinijeti i višoj zaključnoj ocjeni iz engleskog jezika.  

 

Naziv izvannastavne aktivnosti       HR –ES (on-line povezivanje s estonskim učenicima)              Ciljevi   -         dodatno osposobljavanje za govornu i pisanu komunikaciju na engleskom jeziku; -         poboljšanje informatičkih vještina i opće kulture; -         povezivanje s učenicima i nastavnicima iz Europske unije Namjena aktivnosti   Jezično komunikacijsko; Društveno-humanističko. Nositelj programa Draško Vučemilović, prof.   Način realizacije Posebno pripremljenim zadacima, učenike se postupno vodi u predstavljanju sebe, škole, lokalne zajednice i RH uz istovremeno učenje o istim atributima kod estonskih učenika   Vremenik 35 sati ukupno ( 2-satni susreti u informatičkom kabinetu subotama) Troškovnik - sama izvannastavna aktivnost ne iziskuje dodatne troškove. U slučaju dogovora o susretu grupa koje su se povezale, izradio bi se poseban troškovnik (vjerojatnije slijedeće školske godine) Način vrednovanja i korištenja rezultata Zalaganje i napredak učenika tijekom aktivnosti može se nagraditi odličnom ocjenom prvenstveno iz engleskog jezika, a opcionalno i iz informatike, povijesti, zemljopisa i umjetnosti.  

 

Naziv izvannastavne aktivnosti    ŠKOLSKI FOTOGRAFI Ciljevi   -         razlikovanje bitnih i nebitnih stvari kroz prizmu fotografiranja -         gledanje s mozgom i znacima koji zbunjuju -         svijest o perspektivama fotografije -         širenje opće kulture -         dokumentiranje važnijih školskih događanja Namjena aktivnosti   Tehnologijska znanja,praktičan rad, umjetnost Nositelj programa Mladen Pantar, prof. Način realizacije   Predavanja, terenski rad, posjećivanje izložbi, sudjelovanje na natjecanjima                                                                                 Vremenik Radni dogovori tokom tjedna cijele školske godine, predavanja i posjete izložbama subotom. Troškovnik Ukupno 3.520 kn (razvijanje filmova, izrada fotografija, foto-papir, toneri, prijevoz učenika) Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja   Uspješnost internih izložbi određivat će se blic-anketama u svrhu poboljšanja daljnjeg rada. Uspješne fotografe može se nagraditi poticajnom ocjenom za primjenu programskih sadržaja iz fizike, umjetnosti i ostalih nastavnih predmeta na koje se izložba fotografija odnosi.  

 

Naziv izvannastavne aktivnosti    NOVINARSKA DRUŽINA Ciljevi   -         istraživanje i definiranje glavnih značajki pisanja: -         razvijanje jasnog izražavanja misli i stavova; -         obogaćivanje stručnog i osobnog rječnika; -         razvoj analitičkog mišljenja; -         poticanje suradničkog rada. Namjena aktivnosti   Jezično-komunikacijsko područje, umjetnost Nositelj programa Gordana Zurak, prof. Način realizacije   Grupni i individualni rad, vježbe, prezentacije               Vremenik Rad družine predviđen je subotom, jednom mjesečno, 3 školska sata. Prateće aktivnosti (slanje tekstova na LIDRANO, obilježavanje Dana žena i tiskanje školskog lista) odvijat će se prema zadanim datumima. Troškovnik Tisak školskog lista 5.000,00 kn Izrada fotografija 500,00 kn Diskete za snimanje 200,00 kn Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja   Rad učenika može se vrednovati ocjenom u predmetu ili nagraditi pohvalnicom i knjigom na kraju školske godine. Uspjeh programa pokazat će i broj prodanih školskih listova kao i plasman lista i radova na LIDRANO smotri..  

 

Naziv izvannastavne aktivnosti    EDUKACIJA O LJUDSKIM PRAVIMA I DEMOKRACIJI Ciljevi   -         stjecanje komunikacijskih i socijalnih vještina; -         razvoj istraživačkih vještina analizom znanstvene literature i kontaktiranjem znanstvenih institucija Namjena aktivnosti   Društveno-humanističko područje Nositelj programa Sanja Simper, prof., Mirjana Latas, prof. , Tatjana Matetić, prof. Način realizacije   -grupni i individualni rad; -izlaganje, prezentacija, -intervjui; -pisanje članaka; Grupne posjete mjestima povijesnih događaja i institucijama uprave i samouprave u regiji                                                                                   Vremenik 1-2 puta mjesečno, 2 školska sata, subotama Troškovnik Predviđa se trošak od oko 5.000,00 kn za potrošni materijal, print papir, tonere, filmove, karte za gradski i prigradski prijevoz, sredstva za pisanje i crtanje Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja   -         individualne ocjene iz znanja ili aktivnosti u srodnim predmetima -          maturalne radnje,seminarske radnje  

 

Naziv izvannastavne aktivnosti    SCENSKA RADIONICA Ciljevi   -         ostvarivanje glumačkih potencijala svih uključenih; -         jačanje suradničkih odnosa nastavnika i učenika; -         razvoj kreativnosti kroz stvaranje školske priredbe i sudjelovanje na LIDRANO smotri Namjena aktivnosti   Društveno-humanističko područje, umjetničko, jezično-komunikacijsko Nositelj programa Marijana Trinajstić, prof. Način realizacije   -         audicija, radionice, uvježbavanje programa za školsku priredbu; -         pripreme i prijave za LIDRANO, radni izlet i gluma na otvorenom, sudjelovanje na okruglim stolovima, izrada plakata i sudjelovanje u prezentacijama Gimnazije                                                                             Vremenik 2 subote u mjesecu od 10 do 12,30 h Troškovnik Oprema za scenu 100 kn Kostimi                150 kn Iznajmljivanje dvorane   1.500 kn Sudjelovanje na gradskoj razini Lidrana 60 kn po članu radionice, troškovi prijevoza. Čajevi, sokovi tijekom proba 200 kn Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja   Isticanje učenika u radu procjenjuje se kroz stupnjeve: nadprosječno, prosječno i zadovoljavajuće. Prema ostvarenom postignuće voditeljica upućuje prijedloge razrednom ili nastavničkom vijeću za moguće pohvale/nagrade.  

 

Naziv izvannastavne aktivnosti    EKO-KANTUNIĆ Ciljevi   -         razvijanje i širenje ekološke svijesti; -         uređenje školskog vrta; -         formiranje učionice na otvorenom; -         obilježavanje važnijih datuma iz ekološkog kalendara; -         razvijanje dodatne suradnje s ekološkim udrugama Namjena aktivnosti   Praktičan rad, prirodoslovno područje Nositelj programa Jasminka Škare Manojlović, prof. Način realizacije   -         rad u vrtu (odstranjivanje korova, sadnja novih biljaka, obogaćivanje zemlje, zalijevanje); -         nabava opreme i uređenje okoliša -         izrada plakata i postera -         sudjelovanje u projektima ekoloških udruga     Vremenik Tijekom školske godine u dogovoru s učenicima, ukupno 70 sati (2 sata tjedno) Troškovnik Stol i klupe za radionicu na otvorenom   5.000,00 kn Sezonsko bilje                                          1.000,00 kn Vaze i zemlja za cvijeće                          1.500,00 kn  Vrtni alat i boje                                       1.000,00 kn  Hamer i flomasteri                                     300,00 kn Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja   .Procjena korištenja Eko-kantunića u planirane svrhe ( kutić za odmor i relaksaciju, učionica na otvorenom) Zalaganje učenika može se nagraditi poticajnom ocjenom iz biologije.  

 

Naziv izvannastavne aktivnosti        VOLONTERSKA JEZGRA Ciljevi   -         razvoj humanih vrijednosti; -         preuzimanje socijalne odgovornosti; -         aktivno sudjelovanje u široj društvenoj zajednici; -         razvoj novih interesa; -         učenje pomoću neposrednih iskustava; Namjena aktivnosti   Volonterski rad pokriva sva područja, prvenstveno društveno-humanističko Nositelj programa Mira Verunica, dipl. psih. Način realizacije   Vanškolsko volontiranje: -         kroz volonterski program riječke udruge „Smart“ povezivanje volontera sa raznim udrugama i institucijama kojima je potrebna pomoć Školsko volontiranje: -         osmišljavanje i vođenje raznih aktivnosti za svoje vršnjake (origami, salsa, instrukcije iz raznih predmeta, kreativno pisanje, izrada nakita, društvene igre, likovna radionica…)                                       Vremenik Vanškolsko volontiranje odvija se prema potrebi, a školsko subotama prema dogovoru voditelja-volontera sa svojim korisnicima Troškovnik Autobusne kartice za prijevoz volontera                          600,00 kn Osvježavajući napitci i grickalice za sudionike volonterski vođenih radionica                                                                        1.200,00 kn Nagrade za naj-volontere na kraju školske godine        1.700,00 kn   Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja   Završni upitnik za volontere kojim će se obuhvatiti svi relevantni podaci za buduće planiranje i vođenje volonterskog programa.  

 

Naziv izvannastavne aktivnosti        PSIHOLOŠKE RADIONICE ZA POTENCIJALNO DAROVITE I/ILI KREATIVNE UČENIKE („CRTA“) Ciljevi   -         identifikacija i praćenje potencijalno darovitih učenika; -         rad na razvoju samopoštovanja i drugih pozitivnih atributa ličnosti -         rad na projektima („U/O kutija knjiga“, „Youth in action“ - suradnja s mladim Šveđanima) -         postizanje dodatnih socijalnih i komunikacijskih kompetencija Namjena aktivnosti   Društveno-humanističko područje Nositelj programa Mira Verunica, dipl. psih. Način realizacije   -         3-satne psihološke radionice sa različitim centralnim temama; -         dodatni sastanci sa učenicima uključenim u projekte; -         suradnja s DSA i stipendiranje naših učenika za Ljetnu školu za darovite srednjoškolce u Njemačkoj                                                                                     Vremenik Svake druge subote (radionice), radnim tjednom 1-2 sata (rad na projektima) Troškovnik Psihometrijski materijal                      2.400,00 kn Osvježavajući napitci i grickalice           520,00 kn 30% troškova puta u Švedsku   (11 osoba)            2.200,00 kn Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja   Nakon svake radionice vrši se interna evaluacija  koja voditeljici služi za poboljšanje slijedećeg susreta i ukupnog programa. Pokazatelj uspješnosti programa je i konstantna uključenost potencijalno darovitih s obzirom na to da nema nikakvih mehanizama prisile.   DODATNA NASTAVA  

 

Naziv programa  DODATNA NASTAVA IZ MATEMATIKE     Ciljevi   -         proširenje gradiva dodatne nastave; -         poticanje interesa za matematiku; -         razvoj matematičke kompetencije. Namjena aktivnosti   Matematičko- prirodoslovno područje Nositelj programa Karma Rubinić, prof. Način realizacije   Grupni i individualni rad; Metoda razgovora, izlaganja                                                                                   Vremenik Pripreme za školsko takmičenje Pripreme za županijsko takmičenje Pripreme za takmičenje Alpe Adria Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja   Uspjeh učenika na natjecanjima iz čega proizlazi i adekvatno nagrađivanje  

 

Naziv programa  DODATNA NASTAVA IZ TZK - ODBOJKA     Ciljevi   -         poboljšana tehnika baratanja loptom; -         zadržavanje visokog nivoa postignuća na svim nivoima natjecanja. Namjena aktivnosti   TZK Nositelj programa Zlata Mustapić, prof. TZK Način realizacije   Strukturirane vježbe Pripreme za natjecanja Vremenik Subotom od 8 do 10 h, ukupno 35 sati tijekom školske godine Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja   Uspjeh na kraju Županijskog i Državnog prvenstva srednjih škola u odbojci  

 

Naziv programa  DODATNA NASTAVA – TALIJANSKI JEZIK Ciljevi   -         poboljšane komunikacijske i općekulturalne kompetencije; -         postizanje dodatnog gramatičkog znanja; -         uključivanje u natjecanja iz talijanskog jezika Namjena aktivnosti   Jezično- komunikacijsko područje Nositelj programa Nataša Frković Đorđević, prof. Način realizacije   Neposredni rad s učenicima (individualno i grupno) Samostalni rad učenika uz mentorski nadzor                                                                                   Vremenik 35 sati tijekom školske godine, 0-ti sat u popodnevnoj smjeni Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja   Uspjeh učenika na natjecanjima iz čega proizlazi i adekvatno nagrađivanje  

 

Naziv programa  DODATNA NASTAVA - ENGLESKI JEZIK Ciljevi   -         poboljšane komunikacijske i općekulturalne kompetencije; -         postizanje dodatnog gramatičkog znanja; -         uključivanje u natjecanja iz engleskog jezika Namjena aktivnosti   Jezično- komunikacijsko područje Nositelj programa Vanda Podgoršek, prof. Način realizacije   Grupni i individualni rad;                                                                                   Vremenik 2 školska sata subotom (od 10 do 12h) – tijekom školske godine 35 sati ukupno Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja   Uspjeh učenika na natjecanjima iz engleskog jezika iz čega proizlazi i adekvatno nagrađivanje   DOPUNSKA NASTAVA  

 

Naziv programa  DOPUNSKA NASTAVA – ENGLESKI JEZIK Ciljevi   -         osposobljavanje učenika za osnovnu govornu i pisanu komunikaciju   Namjena aktivnosti   Jezično- komunikacijsko područje Nositelj programa Draško Vučemilović, prof. Način realizacije   Frontalni, individualni, rad u grupama i parovima, kombinacije, samostalno pisanje zadataka, vježbe                                             Vremenik Tijekom školske godine 35 sati ukupno, prema rasporedu Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja   Zadaci objektivnog tipa na osnovnoj razini znanja engleskog jezika  

 

Naziv programa  DOPUNSKA NASTAVA – ENGLESKI JEZIK Ciljevi   -         osposobljavanje učenika za osnovnu govornu i pisanu komunikaciju; -         poboljšavanje jezično-komunikacijskih vještina Namjena aktivnosti   Jezično- komunikacijsko područje Nositelj programa Vanda Podgoršek, prof. Način realizacije   Individualni i grupni rad                                               Vremenik 35 sati ukupno, subotama od 12 – 14 h Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja   Zadaci objektivnog tipa na osnovnoj razini znanja engleskog jezika  

 

Naziv programa  DOPUNSKA NASTAVA – MATEMATIKA Ciljevi   -         pomoć učenicima u svladavanju gradiva redovne nastave Namjena aktivnosti   Matematičko-prirodoslovno područje Nositelj programa Karma Rubinić, prof. Način realizacije   Individualni i grupni rad                                               Vremenik 35 sati u drugim razredima i 18 sati u trećim, prema rasporedu Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja   Uspjeh u redovnoj nastavi   IZBORNA NASTAVA  

 

Naziv nastave      FIZIKA - ASTRONOMIJA Ciljevi   -         osposobiti učenike za dodatne prirodoznanstvene i tehnologijske kompetencije , koje nisu pokrivene redovnim programom Namjena aktivnosti   -         Nastava pokriva praktičan rad, tehničko-tehnologijsko područje te prirodoslovno.   Nositelj Mladen Pantar, prof. Način realizacije   -         Frontalni rad, razgovori, samostalni rad učenika, terenski rad (opservacija), referati, seminari, izlaganja                               Vremenik 70 sati u trećim i 64 sata u četvrtim razredima, prema satnici Troškovnik -         posjet Riječkoj zvjezdarnici 30,00 kn po učeniku; -         posjet zvjezdarnici u Zagrebu ili Višnjanu 150,00 kn po učeniku; -         potrošni materijal    500,00 kn   Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja   Provjeravanje znanja učenika, bilješke o napredovanju  

 

Naziv nastave      BIOLOGIJA – ZAŠTITA ČOVJEKOVA OKOLIŠA Ciljevi   -         osposobiti učenike za dodatne prirodoznanstvene kompetencije , koje nisu pokrivene redovnim programom Namjena aktivnosti   -         Nastava pokriva prirodoslovno područje .   Nositelj Irene Kuvačić, prof. Način realizacije   -         Frontalni rad, razgovori, samostalni rad učenika, terenski rad (posjet opatijskom parku), referati, seminari, izlaganja, sudjelovanje na Festivalu znanosti, posjet Eko-centru Beli na Cresu                                        Vremenik 64    sata u četvrtim razredima, prema satnici Troškovnik Iznajmljivanje autobusa za posjet Eko-centru Beli     1.300,00 kn Trajekt                                                                             700,00 Ulaznice     15 kn Ukupno po učenike 115,00 kn Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja   Ostvarenje ciljeva procjenjuje se postignutim uspjehom u samostalnom radu, usmenom i pismenom provjeravanju učenika kroz cijelu školsku godinu, a rezultira zaključnom ocjenom iz predmeta Biologija – izborna nastava  

 

Naziv nastave      INFORMATIKA Ciljevi   -         povećanje vještina, znanja i sposobnosti na području informacijske i komunikacijske tehnologije; -         razvoj logičkog i kritičkog razmišljanja; -         povećanje digitalne kompetencije Namjena aktivnosti   -         Izborna nastava pokriva tehničko-tehnologijsko i jezično-komunikacijsko područje. Nositelj Sanja Perman Benković, prof. Način realizacije   -         Predavanja i vježbe u kabinetu informatike u skupinama od cca 15 učenika (drugi i treći razredi).; -         Samostalni rad učenika (projekti, seminari); -         Korištenje intraneta i Interneta;                        Vremenik 70    Sati kroz školsku godinu, prema predviđenom rasporedu rada Troškovnik Nema predviđenih troškova Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja   Pismeno i usmeno provjeravanje postignuća učenika, primjena znanja u izvođenju vježbe, pokazana samostalnost, vještina, uporaba opreme.    FAKULTATIVNA NASTAVA  

 

Naziv nastave NJEMAČKI JEZIK – NASTAVA ZA NJEMAČKU JEZIČNU DIPLOMU Ciljevi   -         povećanje komunikacijske kompetencije učenika Namjena aktivnosti   Nastava pokriva jezično-komunikacijsko područje.   Nositelj Sonja Jurić, prof., dr. Ulrich Dronske (Bundesverwaltungsamt) Način realizacije   -         nakon inicijalnog testa, u nastavu se uključuju učenici sa najmanje vrlo dobrim znanjem njemačkog jezika; -         u 4. razredu, učenici koji su redovito pohađali DSD-nastavu, pristupaju ispitu    Vremenik 2 sata tjedno tijekom sve 4 godine školovanja Troškovnik -         sve troškove snosi Zentralle fur das Auslandsschulwesen Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja   U svakom polugodištu učenika se ocjenjuje sa po dvije ocjene iz usmenog izražavanja i dvije ocjene iz pismenog izražavanja iz kojih ravnopravno proizlazi zaključna ocjena.   PROJEKTI  

 

Naziv projekta   15. MULTIDISCIPLINARNI SUSRET ALPE-ADRIA Ciljevi   -         stjecanje i poboljšanje brojnih kompetencija: jezično-komunikacijske, matematičke, informatičko-tehnologijske,prirodoznanstvene, socijalne, opću kulturu… Namjena aktivnosti   Projekt pokriva slijedeća područja: -         umjetničko (natjecanje u glazbi, fotografiji, grafici), -         tjelesno-zdravstveno (sportska nadmetanja u odbojci, malom nogometu, atletici i šahu) -         prirodoslovlje (natjecanje u kemiji, biologiji, fizici i matematici)   Nositelj programa Ravnateljica Ivanka Škarić, prof, koordinatorica Nataša Frković-Đorđević, mentori za pojedina područja (Rubinić, Pantar, I. Kuvačić, Mustapić, Škare Manojlović, D. Kuvačić). Način realizacije   -         grupna i individualna natjecanja; -         izlaganja na okruglim stolovima; -         pisanje članaka, intervjua                                Vremenik 2        radni susret u listopadu 2008.; 3        radni susret u siječnju 2009.; 4        natjecanje u ožujku 2009.; 5        evaluacija – ožujak –listopad 2009. Troškovnik Ukupni troškovi kreću se oko 115.000,00 kn Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja   Za učenike: prema već ustaljenom načinu bodovanja u praktičnom i teoretskom dijelu natjecanja jasno su vidljivi rezultati učenika ili škole. Najuspješniji pojedinci mogu se i dodatno nagraditi ocjenom iz srodnog predmeta.. Evaluacija ukupnog projekta izvršit će se uhodanim načinom na međunarodnoj razini.     EKSKURZIJE, IZLETI  

 

Naziv izleta MATURALNA EKSKURZIJA ČETVRTIH RAZREDA Ciljevi   -         upoznavanje europske kulturne baštine (Beč, Prag) -         jačanje osjećaja povezanosti i pripadnosti razredu i školi Namjena aktivnosti   -         Umjetničko i društveno-humanističko područje Nositelj programa Vanda Podgoršek, Sanja Perman Benković, Oliver Kvasina Način realizacije   Agencijskim autobusom, noćno putovanje do Beča, razgledavanje Beča uz stručno vodstvo. Preostali dani u Pragu sa svakodnevnim posjetama kulturnim i povijesnim znamenitostima.                                                          Vremenik Od 14. do 20. rujna 2008.. Troškovnik Oko 2.200,00 kn po učeniku Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja   Razgovori na satovima razrednih odjela Analiza ekskurzije na Nastavničkom vijeću  

 

Naziv izleta        POSJET GLAVNOM GRADU RH Ciljevi   -         Razvijanje opće kulture prirodoznanstvenih i socijalnih kompetencija; -         Jačanje osjećaja pripadnosti Gimnaziji Namjena aktivnosti   -         Kroz upoznavanje glavnog grada , obrada umjetničkih, društveno-humanističkih i prirodoslovnih sadržaja.   Nositelj programa Oliver Kvasina, prof. Način realizacije    Unajmljenim autobusima svi učenici, razrednici i uprava škole odlaze u jutarnjim satima za Zagreb gdje uz pratnju vodiča posjećuju izložbu stećaka i Botanički vrt. Za učenike prvih razreda predviđen je razgled grada.                             Vremenik Cjelodnevni izlet 18.10.2008. Troškovnik Po učeniku 130,00 kn Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja   Razgovori na satovima razrednog odjela te u nastavi povijesti, likovne umjetnosti, geografije i biologije.  

 

Naziv izleta PROSLAVA DANA ŠKOLE – RADNI IZLET Ciljevi   -         jačanje osjećaja pripadnosti školi, -         terenska nastava iz raznih područja Namjena aktivnosti   -         TZK, praktičan rad, prirodoslovno, humanističko Nositelj programa Učeničko vijeće + Mira Verunica, dipl. psih. Način realizacije   Zajednički izlet u prirodu svih učenika i nastavnika sa pripremljenim sadržajima za učenje i zabavu                                      Vremenik 19.3. 2009. Troškovnik Po sudioniku oko 120,00 kn Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja   Anketa na povratku sa izleta; koristit će se za pripremu slijedeće proslave Dana škole.   IZVANŠKOLSKE AKTIVNOSTI   Učenici će biti uključeni i u niz aktivnosti koje nude dokazani suradnici naše škole: -         „Sekunda koja mijenja život“ – HAK Rijeka; -         „Istraživanje međunarodnog humanitarnog prava“, „Solidarnost na djelu“, tečaj prve pomoći, akcija dobrovoljnog darivanja krvi za Valentinovo, „Suzbijanje trgovanja ljudima“ – Crveni križ; -         Ljetna škola za darovite srednjoškolce – Deutsche Schuller Akademie, Bonn, Njemačka -         „Youth in action“ , međunarodna razmjena učenika ( uzvratna posjeta mladina iz Sandvikena, Švedska); -         „Forum kazalište“ – program prevencije nasilja, - udruga „Alarm“ Rijeka; -         „Moji prvi izbori“ – edukacija maturanata – udruga „GONG“; -         „Živjeti zdravu mladost“- edukacija za učenike drugih razreda – HZZJZ   Dugoročni cilj školskog kurikuluma je iskustveno učenje i aktivno sudjelovanje prema osobnim interesima učenika i nastavnika. Iako će se kroz nadolazeće godine sadržaji i voditelji aktivnosti mijenjati, Gimnazija će i dalje pružati mogućnost radosnijeg učenja u neopterećujućem okruženju.

Gimnazija Eugena Kumičića Opatija