2008-11-04 00:00:00 ŠKOLSKI KURIKULUM šk.god. 2008./09. Pregled sadržaja: Naziv izvannastavne aktivnosti ŠKOLSKI SPORTSKI KLUB Ciljevi - razvoj fizičkih sposobnosti i zdravlja; - poboljšana socijalizacija i osjećaj pripadnosti školi; - zadovoljavanje interesa učenika za pojedine grane fizičke kulture Namjena aktivnosti Tjelesna i zdravstvena kultura Nositeljica programa Zlata Mustapić, prof. Način realizacije Pripreme i treninzi u slobodnim terminima dvorane, natjecanja prema rasporedu Saveza školskih sportskih klubova PGŽ. Uključuje: odbojku (mladići i djevojke); tenis (mladići i djevojke), košarka i nogomet za mladiće. Gostovanje u sportskom dijelu programa za Dan škole – prijatelja Pazinskog srednjoškolskog centra. Sudjelovanje u organiziranim sportskim manifestacijama („Homo si teć“, Hrvatski olimpijski dan…) Vremenik Prema slobodnim terminima u dvorani Gorovo Troškovnik Kako je teško predvidjeti do kojih destinacija u okviru sustava natjecanja treba putovati (Krk, Cres, Delnice, Crikvenica…) na osnovi prošlogodišnjih iskustava, procjenjuje se da bi zadovoljavajuća suma bila 6.000,00 kn (uključuje i obnavljanje fonda lopti po sportskim granama). Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja Uključenost učenika na treninge, uspjesi na natjecanjima što motivirajuće djeluje na uključivanje novih. Zalaganje učenika može se i dodatno nagraditi poticajnom ocjenom iz TZK. Naziv izvannastavne aktivnosti PJEVAČKI ZBOR Ciljevi - okupljanje što većeg broja zainteresiranih učenika; - ovladavanje osnovnim pjevačkim tehnikama; - osposobljavanje za višeglasno pjevanje i javne nastupe - razvoj socijalnih kompetencija, - obogaćivanje i proširivanje opće kulture učenika. Namjena aktivnosti Umjetničko područje Nositeljica programa Doris Kovačić, prof. glazbene umjetnosti Način realizacije Aktivnost se prvenstveno ostvaruje probama na kojima se uvježbava program. Važan segment čine i nastupi zbora, kako oni vezani iz događanja u školi, tako i oni van nje. U proljeće 2009. zbor će sudjelovati na županijskoj smotri zborova „Glazbene dječje čarolije“ Vremenik Probe zbora održavaju se 2 puta tjedno, sukladno slobodnom vremenu učenika-pjevača. Troškovnik Za potrebe prijevoza učenika na županijsku smotru, potrebno je izdvojiti približno 500,00 kn. Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja Vrednovanje će se izvršiti na dvije razine: globalnoj (postignuće zbora u cjelini, uspješnost izvedbe programa, redovitost dolazaka) i individualnoj (napredak u vokalnoj tehnici, opsegu glasa). Svaki će član na kraju nastavne godine dobiti usmeno mišljenje voditeljice o vlastitom napretku. Naziv izvannastavne aktivnosti DEBATA Ciljevi - razvijanje komunikacijskih, socijalnih i govorničkih vještina, vještina aktivnog slušanja, kritičkog mišljenja, rješavanja problema i sukoba, argumentiranog raspravljanja, tolerancije, samosvijesti i odgovornosti u iznošenju vlastitih stavova; - proširivanje opsega opće kulture - sistematično pristupanje sadržajima Namjena aktivnosti Demokracija, komunikacija Nositeljica programa Sanja Bradić, prof. psihologije Način realizacije Održavanje tjednih sastanaka u školskim učionicama, određivanje teza debatiranja, priprema i informiranje o pojmovima teze putem Interneta ili stručne literature, interno vježbanje i pripreme za turnire. Sudjelovanje na turnirima. Vremenik Jednom tjedno, 2 školska sata. Troškovnik Predviđeni troškovi za 6 najboljih debatanata ( 2 ekipe): - sudjelovanje na seminarima – 180 kn; - sudjelovanje na turnirima – 180 kn; - smještaj u hostelu – 180 kn; - prijevoz – 780 kn; - Ljetna škola demokracije – 9.000,00 kn Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja Vrednovanje debate vršit će se analizom uključenosti i stalnosti prijavljenih učenika te posebno uspjesima na turnirima. Pojedinačno zalaganje i napredak može se ocijeniti poticajnom ocjenom unutar predmeta: psihologije, logike, sociologije, etike, filozofije, politike i gospodarstva, povijesti ili hrvatskog jezika. Naziv izvannastavne aktivnosti PLANINARSKA GRUPA Ciljevi - dodatno povezivanje učenika i nastavnika međusobno, kao i zajedničko povezivanje s prirodom; - povezivanje teoretskih znanja iz prirodoslovnih predmeta sa novim spoznajama u izvornom okruženju; - poboljšanje psihofizičkog razvoja i stjecanje dodatnih vještina svih uključenih; - razvijanje ekološke svijesti. Namjena aktivnosti Praktičan rad, prirodoslovlje, tjelesna i zdravstvena kultura Nositelj programa Oliver Kvasina, prof. geografije Način realizacije Organizacija izleta i boravak u planinskim prostorima naše okolice. Vremenik Jednodnevni izleti u jesen i proljeće, subotom ili nedjeljom Troškovnik 2 izleta planirana su s korištenjem unajmljenog autobusa, dnevni najam cca 2.500,00 kn, ukupne potrebe cca 5.000,00 kn Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja Primjenjiva znanja iz geografije, biologije i TZK moguće je učenicima vrednovati ocjenom iz zalaganja iz tih predmeta. Ukupni uspjeh programa bit će vidljiv iz stupnja realiziranih izleta i iz ukupnog broja uključenih učenika i nastavnika. Naziv izvannastavne aktivnosti ZeeN – ZIDNE NOVINE NA ENGLESKOM JEZIKU Ciljevi - razvijanje istraživačkih metoda; - kreativan odnos prema engleskom jeziku; - informiranje o aktualnim događajima i temama iz sfere učeničkih interesa Namjena aktivnosti Jezično-komunikacijska, opća kultura, praktičan rad Nositelj programa Vanda Podgoršek, prof. Način realizacije Grupni rad sa zainteresiranim učenicima. Vremenik Subotama ili radnim tjednom u dogovoru s učenicima, tijekom cijele školske godine Troškovnik 200 kn (potrošni materijal: hamer papir, flomasteri, boje, ljepilo, selotejp…) Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja Učenička postignuća vrednovat će se ocjenom u rubrici aktivnost, a može doprinijeti i višoj zaključnoj ocjeni iz engleskog jezika. Naziv izvannastavne aktivnosti HR –ES (on-line povezivanje s estonskim učenicima) Ciljevi - dodatno osposobljavanje za govornu i pisanu komunikaciju na engleskom jeziku; - poboljšanje informatičkih vještina i opće kulture; - povezivanje s učenicima i nastavnicima iz Europske unije Namjena aktivnosti Jezično komunikacijsko; Društveno-humanističko. Nositelj programa Draško Vučemilović, prof. Način realizacije Posebno pripremljenim zadacima, učenike se postupno vodi u predstavljanju sebe, škole, lokalne zajednice i RH uz istovremeno učenje o istim atributima kod estonskih učenika Vremenik 35 sati ukupno ( 2-satni susreti u informatičkom kabinetu subotama) Troškovnik - sama izvannastavna aktivnost ne iziskuje dodatne troškove. U slučaju dogovora o susretu grupa koje su se povezale, izradio bi se poseban troškovnik (vjerojatnije slijedeće školske godine) Način vrednovanja i korištenja rezultata Zalaganje i napredak učenika tijekom aktivnosti može se nagraditi odličnom ocjenom prvenstveno iz engleskog jezika, a opcionalno i iz informatike, povijesti, zemljopisa i umjetnosti. Naziv izvannastavne aktivnosti ŠKOLSKI FOTOGRAFI Ciljevi - razlikovanje bitnih i nebitnih stvari kroz prizmu fotografiranja - gledanje s mozgom i znacima koji zbunjuju - svijest o perspektivama fotografije - širenje opće kulture - dokumentiranje važnijih školskih događanja Namjena aktivnosti Tehnologijska znanja,praktičan rad, umjetnost Nositelj programa Mladen Pantar, prof. Način realizacije Predavanja, terenski rad, posjećivanje izložbi, sudjelovanje na natjecanjima Vremenik Radni dogovori tokom tjedna cijele školske godine, predavanja i posjete izložbama subotom. Troškovnik Ukupno 3.520 kn (razvijanje filmova, izrada fotografija, foto-papir, toneri, prijevoz učenika) Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja Uspješnost internih izložbi određivat će se blic-anketama u svrhu poboljšanja daljnjeg rada. Uspješne fotografe može se nagraditi poticajnom ocjenom za primjenu programskih sadržaja iz fizike, umjetnosti i ostalih nastavnih predmeta na koje se izložba fotografija odnosi. Naziv izvannastavne aktivnosti NOVINARSKA DRUŽINA Ciljevi - istraživanje i definiranje glavnih značajki pisanja: - razvijanje jasnog izražavanja misli i stavova; - obogaćivanje stručnog i osobnog rječnika; - razvoj analitičkog mišljenja; - poticanje suradničkog rada. Namjena aktivnosti Jezično-komunikacijsko područje, umjetnost Nositelj programa Gordana Zurak, prof. Način realizacije Grupni i individualni rad, vježbe, prezentacije Vremenik Rad družine predviđen je subotom, jednom mjesečno, 3 školska sata. Prateće aktivnosti (slanje tekstova na LIDRANO, obilježavanje Dana žena i tiskanje školskog lista) odvijat će se prema zadanim datumima. Troškovnik Tisak školskog lista 5.000,00 kn Izrada fotografija 500,00 kn Diskete za snimanje 200,00 kn Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja Rad učenika može se vrednovati ocjenom u predmetu ili nagraditi pohvalnicom i knjigom na kraju školske godine. Uspjeh programa pokazat će i broj prodanih školskih listova kao i plasman lista i radova na LIDRANO smotri.. Naziv izvannastavne aktivnosti EDUKACIJA O LJUDSKIM PRAVIMA I DEMOKRACIJI Ciljevi - stjecanje komunikacijskih i socijalnih vještina; - razvoj istraživačkih vještina analizom znanstvene literature i kontaktiranjem znanstvenih institucija Namjena aktivnosti Društveno-humanističko područje Nositelj programa Sanja Simper, prof., Mirjana Latas, prof. , Tatjana Matetić, prof. Način realizacije -grupni i individualni rad; -izlaganje, prezentacija, -intervjui; -pisanje članaka; Grupne posjete mjestima povijesnih događaja i institucijama uprave i samouprave u regiji Vremenik 1-2 puta mjesečno, 2 školska sata, subotama Troškovnik Predviđa se trošak od oko 5.000,00 kn za potrošni materijal, print papir, tonere, filmove, karte za gradski i prigradski prijevoz, sredstva za pisanje i crtanje Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja - individualne ocjene iz znanja ili aktivnosti u srodnim predmetima - maturalne radnje,seminarske radnje Naziv izvannastavne aktivnosti SCENSKA RADIONICA Ciljevi - ostvarivanje glumačkih potencijala svih uključenih; - jačanje suradničkih odnosa nastavnika i učenika; - razvoj kreativnosti kroz stvaranje školske priredbe i sudjelovanje na LIDRANO smotri Namjena aktivnosti Društveno-humanističko područje, umjetničko, jezično-komunikacijsko Nositelj programa Marijana Trinajstić, prof. Način realizacije - audicija, radionice, uvježbavanje programa za školsku priredbu; - pripreme i prijave za LIDRANO, radni izlet i gluma na otvorenom, sudjelovanje na okruglim stolovima, izrada plakata i sudjelovanje u prezentacijama Gimnazije Vremenik 2 subote u mjesecu od 10 do 12,30 h Troškovnik Oprema za scenu 100 kn Kostimi 150 kn Iznajmljivanje dvorane 1.500 kn Sudjelovanje na gradskoj razini Lidrana 60 kn po članu radionice, troškovi prijevoza. Čajevi, sokovi tijekom proba 200 kn Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja Isticanje učenika u radu procjenjuje se kroz stupnjeve: nadprosječno, prosječno i zadovoljavajuće. Prema ostvarenom postignuće voditeljica upućuje prijedloge razrednom ili nastavničkom vijeću za moguće pohvale/nagrade. Naziv izvannastavne aktivnosti EKO-KANTUNIĆ Ciljevi - razvijanje i širenje ekološke svijesti; - uređenje školskog vrta; - formiranje učionice na otvorenom; - obilježavanje važnijih datuma iz ekološkog kalendara; - razvijanje dodatne suradnje s ekološkim udrugama Namjena aktivnosti Praktičan rad, prirodoslovno područje Nositelj programa Jasminka Škare Manojlović, prof. Način realizacije - rad u vrtu (odstranjivanje korova, sadnja novih biljaka, obogaćivanje zemlje, zalijevanje); - nabava opreme i uređenje okoliša - izrada plakata i postera - sudjelovanje u projektima ekoloških udruga Vremenik Tijekom školske godine u dogovoru s učenicima, ukupno 70 sati (2 sata tjedno) Troškovnik Stol i klupe za radionicu na otvorenom 5.000,00 kn Sezonsko bilje 1.000,00 kn Vaze i zemlja za cvijeće 1.500,00 kn Vrtni alat i boje 1.000,00 kn Hamer i flomasteri 300,00 kn Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja .Procjena korištenja Eko-kantunića u planirane svrhe ( kutić za odmor i relaksaciju, učionica na otvorenom) Zalaganje učenika može se nagraditi poticajnom ocjenom iz biologije. Naziv izvannastavne aktivnosti VOLONTERSKA JEZGRA Ciljevi - razvoj humanih vrijednosti; - preuzimanje socijalne odgovornosti; - aktivno sudjelovanje u široj društvenoj zajednici; - razvoj novih interesa; - učenje pomoću neposrednih iskustava; Namjena aktivnosti Volonterski rad pokriva sva područja, prvenstveno društveno-humanističko Nositelj programa Mira Verunica, dipl. psih. Način realizacije Vanškolsko volontiranje: - kroz volonterski program riječke udruge „Smart“ povezivanje volontera sa raznim udrugama i institucijama kojima je potrebna pomoć Školsko volontiranje: - osmišljavanje i vođenje raznih aktivnosti za svoje vršnjake (origami, salsa, instrukcije iz raznih predmeta, kreativno pisanje, izrada nakita, društvene igre, likovna radionica…) Vremenik Vanškolsko volontiranje odvija se prema potrebi, a školsko subotama prema dogovoru voditelja-volontera sa svojim korisnicima Troškovnik Autobusne kartice za prijevoz volontera 600,00 kn Osvježavajući napitci i grickalice za sudionike volonterski vođenih radionica 1.200,00 kn Nagrade za naj-volontere na kraju školske godine 1.700,00 kn Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja Završni upitnik za volontere kojim će se obuhvatiti svi relevantni podaci za buduće planiranje i vođenje volonterskog programa. Naziv izvannastavne aktivnosti PSIHOLOŠKE RADIONICE ZA POTENCIJALNO DAROVITE I/ILI KREATIVNE UČENIKE („CRTA“) Ciljevi - identifikacija i praćenje potencijalno darovitih učenika; - rad na razvoju samopoštovanja i drugih pozitivnih atributa ličnosti - rad na projektima („U/O kutija knjiga“, „Youth in action“ - suradnja s mladim Šveđanima) - postizanje dodatnih socijalnih i komunikacijskih kompetencija Namjena aktivnosti Društveno-humanističko područje Nositelj programa Mira Verunica, dipl. psih. Način realizacije - 3-satne psihološke radionice sa različitim centralnim temama; - dodatni sastanci sa učenicima uključenim u projekte; - suradnja s DSA i stipendiranje naših učenika za Ljetnu školu za darovite srednjoškolce u Njemačkoj Vremenik Svake druge subote (radionice), radnim tjednom 1-2 sata (rad na projektima) Troškovnik Psihometrijski materijal 2.400,00 kn Osvježavajući napitci i grickalice 520,00 kn 30% troškova puta u Švedsku (11 osoba) 2.200,00 kn Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja Nakon svake radionice vrši se interna evaluacija koja voditeljici služi za poboljšanje slijedećeg susreta i ukupnog programa. Pokazatelj uspješnosti programa je i konstantna uključenost potencijalno darovitih s obzirom na to da nema nikakvih mehanizama prisile. DODATNA NASTAVA Naziv programa DODATNA NASTAVA IZ MATEMATIKE Ciljevi - proširenje gradiva dodatne nastave; - poticanje interesa za matematiku; - razvoj matematičke kompetencije. Namjena aktivnosti Matematičko- prirodoslovno područje Nositelj programa Karma Rubinić, prof. Način realizacije Grupni i individualni rad; Metoda razgovora, izlaganja Vremenik Pripreme za školsko takmičenje Pripreme za županijsko takmičenje Pripreme za takmičenje Alpe Adria Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja Uspjeh učenika na natjecanjima iz čega proizlazi i adekvatno nagrađivanje Naziv programa DODATNA NASTAVA IZ TZK - ODBOJKA Ciljevi - poboljšana tehnika baratanja loptom; - zadržavanje visokog nivoa postignuća na svim nivoima natjecanja. Namjena aktivnosti TZK Nositelj programa Zlata Mustapić, prof. TZK Način realizacije Strukturirane vježbe Pripreme za natjecanja Vremenik Subotom od 8 do 10 h, ukupno 35 sati tijekom školske godine Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja Uspjeh na kraju Županijskog i Državnog prvenstva srednjih škola u odbojci Naziv programa DODATNA NASTAVA – TALIJANSKI JEZIK Ciljevi - poboljšane komunikacijske i općekulturalne kompetencije; - postizanje dodatnog gramatičkog znanja; - uključivanje u natjecanja iz talijanskog jezika Namjena aktivnosti Jezično- komunikacijsko područje Nositelj programa Nataša Frković Đorđević, prof. Način realizacije Neposredni rad s učenicima (individualno i grupno) Samostalni rad učenika uz mentorski nadzor Vremenik 35 sati tijekom školske godine, 0-ti sat u popodnevnoj smjeni Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja Uspjeh učenika na natjecanjima iz čega proizlazi i adekvatno nagrađivanje Naziv programa DODATNA NASTAVA - ENGLESKI JEZIK Ciljevi - poboljšane komunikacijske i općekulturalne kompetencije; - postizanje dodatnog gramatičkog znanja; - uključivanje u natjecanja iz engleskog jezika Namjena aktivnosti Jezično- komunikacijsko područje Nositelj programa Vanda Podgoršek, prof. Način realizacije Grupni i individualni rad; Vremenik 2 školska sata subotom (od 10 do 12h) – tijekom školske godine 35 sati ukupno Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja Uspjeh učenika na natjecanjima iz engleskog jezika iz čega proizlazi i adekvatno nagrađivanje DOPUNSKA NASTAVA Naziv programa DOPUNSKA NASTAVA – ENGLESKI JEZIK Ciljevi - osposobljavanje učenika za osnovnu govornu i pisanu komunikaciju Namjena aktivnosti Jezično- komunikacijsko područje Nositelj programa Draško Vučemilović, prof. Način realizacije Frontalni, individualni, rad u grupama i parovima, kombinacije, samostalno pisanje zadataka, vježbe Vremenik Tijekom školske godine 35 sati ukupno, prema rasporedu Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja Zadaci objektivnog tipa na osnovnoj razini znanja engleskog jezika Naziv programa DOPUNSKA NASTAVA – ENGLESKI JEZIK Ciljevi - osposobljavanje učenika za osnovnu govornu i pisanu komunikaciju; - poboljšavanje jezično-komunikacijskih vještina Namjena aktivnosti Jezično- komunikacijsko područje Nositelj programa Vanda Podgoršek, prof. Način realizacije Individualni i grupni rad Vremenik 35 sati ukupno, subotama od 12 – 14 h Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja Zadaci objektivnog tipa na osnovnoj razini znanja engleskog jezika Naziv programa DOPUNSKA NASTAVA – MATEMATIKA Ciljevi - pomoć učenicima u svladavanju gradiva redovne nastave Namjena aktivnosti Matematičko-prirodoslovno područje Nositelj programa Karma Rubinić, prof. Način realizacije Individualni i grupni rad Vremenik 35 sati u drugim razredima i 18 sati u trećim, prema rasporedu Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja Uspjeh u redovnoj nastavi IZBORNA NASTAVA Naziv nastave FIZIKA - ASTRONOMIJA Ciljevi - osposobiti učenike za dodatne prirodoznanstvene i tehnologijske kompetencije , koje nisu pokrivene redovnim programom Namjena aktivnosti - Nastava pokriva praktičan rad, tehničko-tehnologijsko područje te prirodoslovno. Nositelj Mladen Pantar, prof. Način realizacije - Frontalni rad, razgovori, samostalni rad učenika, terenski rad (opservacija), referati, seminari, izlaganja Vremenik 70 sati u trećim i 64 sata u četvrtim razredima, prema satnici Troškovnik - posjet Riječkoj zvjezdarnici 30,00 kn po učeniku; - posjet zvjezdarnici u Zagrebu ili Višnjanu 150,00 kn po učeniku; - potrošni materijal 500,00 kn Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja Provjeravanje znanja učenika, bilješke o napredovanju Naziv nastave BIOLOGIJA – ZAŠTITA ČOVJEKOVA OKOLIŠA Ciljevi - osposobiti učenike za dodatne prirodoznanstvene kompetencije , koje nisu pokrivene redovnim programom Namjena aktivnosti - Nastava pokriva prirodoslovno područje . Nositelj Irene Kuvačić, prof. Način realizacije - Frontalni rad, razgovori, samostalni rad učenika, terenski rad (posjet opatijskom parku), referati, seminari, izlaganja, sudjelovanje na Festivalu znanosti, posjet Eko-centru Beli na Cresu Vremenik 64 sata u četvrtim razredima, prema satnici Troškovnik Iznajmljivanje autobusa za posjet Eko-centru Beli 1.300,00 kn Trajekt 700,00 Ulaznice 15 kn Ukupno po učenike 115,00 kn Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja Ostvarenje ciljeva procjenjuje se postignutim uspjehom u samostalnom radu, usmenom i pismenom provjeravanju učenika kroz cijelu školsku godinu, a rezultira zaključnom ocjenom iz predmeta Biologija – izborna nastava Naziv nastave INFORMATIKA Ciljevi - povećanje vještina, znanja i sposobnosti na području informacijske i komunikacijske tehnologije; - razvoj logičkog i kritičkog razmišljanja; - povećanje digitalne kompetencije Namjena aktivnosti - Izborna nastava pokriva tehničko-tehnologijsko i jezično-komunikacijsko područje. Nositelj Sanja Perman Benković, prof. Način realizacije - Predavanja i vježbe u kabinetu informatike u skupinama od cca 15 učenika (drugi i treći razredi).; - Samostalni rad učenika (projekti, seminari); - Korištenje intraneta i Interneta; Vremenik 70 Sati kroz školsku godinu, prema predviđenom rasporedu rada Troškovnik Nema predviđenih troškova Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja Pismeno i usmeno provjeravanje postignuća učenika, primjena znanja u izvođenju vježbe, pokazana samostalnost, vještina, uporaba opreme. FAKULTATIVNA NASTAVA Naziv nastave NJEMAČKI JEZIK – NASTAVA ZA NJEMAČKU JEZIČNU DIPLOMU Ciljevi - povećanje komunikacijske kompetencije učenika Namjena aktivnosti Nastava pokriva jezično-komunikacijsko područje. Nositelj Sonja Jurić, prof., dr. Ulrich Dronske (Bundesverwaltungsamt) Način realizacije - nakon inicijalnog testa, u nastavu se uključuju učenici sa najmanje vrlo dobrim znanjem njemačkog jezika; - u 4. razredu, učenici koji su redovito pohađali DSD-nastavu, pristupaju ispitu Vremenik 2 sata tjedno tijekom sve 4 godine školovanja Troškovnik - sve troškove snosi Zentralle fur das Auslandsschulwesen Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja U svakom polugodištu učenika se ocjenjuje sa po dvije ocjene iz usmenog izražavanja i dvije ocjene iz pismenog izražavanja iz kojih ravnopravno proizlazi zaključna ocjena. PROJEKTI Naziv projekta 15. MULTIDISCIPLINARNI SUSRET ALPE-ADRIA Ciljevi - stjecanje i poboljšanje brojnih kompetencija: jezično-komunikacijske, matematičke, informatičko-tehnologijske,prirodoznanstvene, socijalne, opću kulturu… Namjena aktivnosti Projekt pokriva slijedeća područja: - umjetničko (natjecanje u glazbi, fotografiji, grafici), - tjelesno-zdravstveno (sportska nadmetanja u odbojci, malom nogometu, atletici i šahu) - prirodoslovlje (natjecanje u kemiji, biologiji, fizici i matematici) Nositelj programa Ravnateljica Ivanka Škarić, prof, koordinatorica Nataša Frković-Đorđević, mentori za pojedina područja (Rubinić, Pantar, I. Kuvačić, Mustapić, Škare Manojlović, D. Kuvačić). Način realizacije - grupna i individualna natjecanja; - izlaganja na okruglim stolovima; - pisanje članaka, intervjua Vremenik 2 radni susret u listopadu 2008.; 3 radni susret u siječnju 2009.; 4 natjecanje u ožujku 2009.; 5 evaluacija – ožujak –listopad 2009. Troškovnik Ukupni troškovi kreću se oko 115.000,00 kn Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja Za učenike: prema već ustaljenom načinu bodovanja u praktičnom i teoretskom dijelu natjecanja jasno su vidljivi rezultati učenika ili škole. Najuspješniji pojedinci mogu se i dodatno nagraditi ocjenom iz srodnog predmeta.. Evaluacija ukupnog projekta izvršit će se uhodanim načinom na međunarodnoj razini. EKSKURZIJE, IZLETI Naziv izleta MATURALNA EKSKURZIJA ČETVRTIH RAZREDA Ciljevi - upoznavanje europske kulturne baštine (Beč, Prag) - jačanje osjećaja povezanosti i pripadnosti razredu i školi Namjena aktivnosti - Umjetničko i društveno-humanističko područje Nositelj programa Vanda Podgoršek, Sanja Perman Benković, Oliver Kvasina Način realizacije Agencijskim autobusom, noćno putovanje do Beča, razgledavanje Beča uz stručno vodstvo. Preostali dani u Pragu sa svakodnevnim posjetama kulturnim i povijesnim znamenitostima. Vremenik Od 14. do 20. rujna 2008.. Troškovnik Oko 2.200,00 kn po učeniku Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja Razgovori na satovima razrednih odjela Analiza ekskurzije na Nastavničkom vijeću Naziv izleta POSJET GLAVNOM GRADU RH Ciljevi - Razvijanje opće kulture prirodoznanstvenih i socijalnih kompetencija; - Jačanje osjećaja pripadnosti Gimnaziji Namjena aktivnosti - Kroz upoznavanje glavnog grada , obrada umjetničkih, društveno-humanističkih i prirodoslovnih sadržaja. Nositelj programa Oliver Kvasina, prof. Način realizacije Unajmljenim autobusima svi učenici, razrednici i uprava škole odlaze u jutarnjim satima za Zagreb gdje uz pratnju vodiča posjećuju izložbu stećaka i Botanički vrt. Za učenike prvih razreda predviđen je razgled grada. Vremenik Cjelodnevni izlet 18.10.2008. Troškovnik Po učeniku 130,00 kn Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja Razgovori na satovima razrednog odjela te u nastavi povijesti, likovne umjetnosti, geografije i biologije. Naziv izleta PROSLAVA DANA ŠKOLE – RADNI IZLET Ciljevi - jačanje osjećaja pripadnosti školi, - terenska nastava iz raznih područja Namjena aktivnosti - TZK, praktičan rad, prirodoslovno, humanističko Nositelj programa Učeničko vijeće + Mira Verunica, dipl. psih. Način realizacije Zajednički izlet u prirodu svih učenika i nastavnika sa pripremljenim sadržajima za učenje i zabavu Vremenik 19.3. 2009. Troškovnik Po sudioniku oko 120,00 kn Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja Anketa na povratku sa izleta; koristit će se za pripremu slijedeće proslave Dana škole. IZVANŠKOLSKE AKTIVNOSTI Učenici će biti uključeni i u niz aktivnosti koje nude dokazani suradnici naše škole: - „Sekunda koja mijenja život“ – HAK Rijeka; - „Istraživanje međunarodnog humanitarnog prava“, „Solidarnost na djelu“, tečaj prve pomoći, akcija dobrovoljnog darivanja krvi za Valentinovo, „Suzbijanje trgovanja ljudima“ – Crveni križ; - Ljetna škola za darovite srednjoškolce – Deutsche Schuller Akademie, Bonn, Njemačka - „Youth in action“ , međunarodna razmjena učenika ( uzvratna posjeta mladina iz Sandvikena, Švedska); - „Forum kazalište“ – program prevencije nasilja, - udruga „Alarm“ Rijeka; - „Moji prvi izbori“ – edukacija maturanata – udruga „GONG“; - „Živjeti zdravu mladost“- edukacija za učenike drugih razreda – HZZJZ Dugoročni cilj školskog kurikuluma je iskustveno učenje i aktivno sudjelovanje prema osobnim interesima učenika i nastavnika. Iako će se kroz nadolazeće godine sadržaji i voditelji aktivnosti mijenjati, Gimnazija će i dalje pružati mogućnost radosnijeg učenja u neopterećujućem okruženju. |
Gimnazija Eugena Kumičića Opatija |