preskoči na sadržaj

Gimnazija Eugena Kumičića Opatija

Login
Kalendar
« Prosinac 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji

Virtualna šetnja ...

DOS

Edutorij e-Škole
 

MZO


Anketa
Gdje biste voljeli studirati?








Poveznice
Dnevni tisak
Katalog školske knji...
Ucenicki dom Lovran
Dobro došli!

Brojač posjeta
Ispis statistike od 11. 9. 2020.

Ukupno: 117514
Ovaj mjesec: 746
Ovaj tjedan: 160
Centarmature.hr


Centarmature.hr

"...nastavak u obliku Viber zajednice Centar mature u kojoj se svakodnevno objavljuju relevantne novosti i u kojoj postoji mogućnost slanja privatne poruke, a odgovor na upit stiže u najkraćem mogućem roku. U Viber zajednici integriran je i chatbot koji služi kako bi davao odgovore ..."
(
https://www.ncvvo.hr)

Nova stranica naše škole


https://www.gek-opatija.hr/

Foto natječaj

Ljestvice poretka...

Natjecanje iz...

Održani 13. dani...

Dani antifašizma...

Projektni dan

Ususret Projektnom...

Ljudi velikog srca...

Održan Memento

Memento 2022

Božićni sajam...

Čestitka

GEKO-EKO

Izložba fotografija

Filozofski laboratorij...

Dabar 2021.

Dan sjećanja

Natjecanje u SUDOKU

Školski izlet

Terenska nastava...

EU Code Week

Svjetski tjedan svemira

MAT liga

Okrugli stol...

GEK-ovci u medijima

Svjetski dan životinja

Europski dan jezika

Prvi dan škole ...

Erasmus+ Unlock!

 

  
   

Školski list

 

EKO ˝Malo ..."

Pjesan o GEK-u

Virtualna dan škole

Simulirana sjednica...

Uspjesi naših učenika

Valentinovo

MEMENTO 2021

bit.ly/gek-opatija

www.bebras.org

 

bit.ly/gek-opatija

www.facebook.com

Novosti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Filozofija u plastelinu
Autor: Ivana Černeha, 1. 4. 2019.


Nastava filozofije u svojoj osnovi podrazumijeva istraživanje različitih metafizičkih pojmova i teorijskih putova o raznim pitanjima spoznaje, svijeta, uma, postojanja ili djelovanja. Stoga je često neizbježno usmjerena na „ono što je zapisano u brojnim knjigama“ jer  učiti filozofiju jest učiti ono što jest, jer to što jest je um.

No, ovoga puta našu smo filozofsku zbiljnost određenu potenciranim metafizičkim promišljanjima nakratko zamijenili  aktom i potencijom – kreativnom praksom, u čijem smo djelovanju pronašli sadržajniji smisao. Teorijska znanja o Georgu Wilhelmu Friedrichu  Hegelu (1770.–1831.) nadopunili smo  momentom konkretnog oblikovanja i to njegova najvažnijeg pojma –  pojma dijalektike.

Hegel na sve gleda kao na promjenu pa tako razumijevanje zbilje podrazumijeva razumijevanje procesa. Taj proces promjene Hegel naziva dijalektički. Sastoji se od tročlanog niza: teze, antiteze i sinteze.

Teza kao početni opis faze u većini je radova oprimjeren u oblikovanim geometrijskim tijelima omeđenim sferama ili kvadratima određene boje. Izuzetno, ova je faza u  jednom radu prikazana kao lijeva ploha koja rotirajući prema centru čini potporanj za ulazna vrata, u drugom kao  moment nastajanja muške spolne stanice, dok je u trećem prikazan kao prvi broj u nizu nastao  procesom apstrahiranja kod brojenja konkretnih objekata.

Reakcija na prvu fazu koja se naziva antiteza u radovima je vidljiva kao suprotna, dualna boja geometrijskih tijela te izuzetno kao desna ploha koja rotirajući prema centru čini potporanj za ulazna vrata, u drugom kao ženska spolna stanica, a u trećem kao drugi broj u nizu nastao procesom apstrahiranja kod brojenja konkretnih objekata. Sukob između teze i antiteze rješava se stvaranjem nove situacije koja odbacuje elemente obiju, ali istovremeno ih i zadržava.

Ova faza sinteze u većini je radova prikazana kao spoj geometrijskih tijela omeđenih sferama ili kvadratima. Izuzetno, kao volta ulaznih vrata, kao trenutak stapanja muške i ženske spolne stanice  ili kao treći broj u nizu nastao procesom apstrahiranja kod brojenja konkretnih objekata.

Zorne radove mladih filozofa Nine Šarković, Ume Priskić, Doriana Ljubojevića, Nike Masovčić, Davida Benkovića, Natanaela Miočića Stošića, Ivana Perice i Paole Pulić možete pogledati u nastavku uz pohvalu njihove nastavnice Ivane Černeha, prof. koja još jednom želi  istaknuti svoje učenike jer su otpuštajući svoj vlastiti djelatni bitak pokazali umijeće čiji je produkt  smislena dijalektička tvorevina u plastelinu.

Ivana Černeha, prof.

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju