« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
"...nastavak u obliku Viber zajednice Centar mature u kojoj se svakodnevno objavljuju relevantne novosti i u kojoj postoji mogućnost slanja privatne poruke, a odgovor na upit stiže u najkraćem mogućem roku. U Viber zajednici integriran je i chatbot koji služi kako bi davao odgovore ..."
(https://www.ncvvo.hr)
Nastava filozofije u svojoj osnovi podrazumijeva istraživanje različitih metafizičkih pojmova i teorijskih putova o raznim pitanjima spoznaje, svijeta, uma, postojanja ili djelovanja. Stoga je često neizbježno usmjerena na „ono što je zapisano u brojnim knjigama“ jer učiti filozofiju jest učiti ono što jest, jer to što jest je um.
No, ovoga puta našu smo filozofsku zbiljnost određenu potenciranim metafizičkim promišljanjima nakratko zamijenili aktom i potencijom – kreativnom praksom, u čijem smo djelovanju pronašli sadržajniji smisao. Teorijska znanja o Georgu Wilhelmu Friedrichu Hegelu (1770.–1831.) nadopunili smo momentom konkretnog oblikovanja i to njegova najvažnijeg pojma – pojma dijalektike.
Hegel na sve gleda kao na promjenu pa tako razumijevanje zbilje podrazumijeva razumijevanje procesa. Taj proces promjene Hegel naziva dijalektički. Sastoji se od tročlanog niza: teze, antiteze i sinteze.
Teza kao početni opis faze u većini je radova oprimjeren u oblikovanim geometrijskim tijelima omeđenim sferama ili kvadratima određene boje. Izuzetno, ova je faza u jednom radu prikazana kao lijeva ploha koja rotirajući prema centru čini potporanj za ulazna vrata, u drugom kao moment nastajanja muške spolne stanice, dok je u trećem prikazan kao prvi broj u nizu nastao procesom apstrahiranja kod brojenja konkretnih objekata.
Reakcija na prvu fazu koja se naziva antiteza u radovima je vidljiva kao suprotna, dualna boja geometrijskih tijela te izuzetno kao desna ploha koja rotirajući prema centru čini potporanj za ulazna vrata, u drugom kao ženska spolna stanica, a u trećem kao drugi broj u nizu nastao procesom apstrahiranja kod brojenja konkretnih objekata. Sukob između teze i antiteze rješava se stvaranjem nove situacije koja odbacuje elemente obiju, ali istovremeno ih i zadržava.
Ova faza sinteze u većini je radova prikazana kao spoj geometrijskih tijela omeđenih sferama ili kvadratima. Izuzetno, kao volta ulaznih vrata, kao trenutak stapanja muške i ženske spolne stanice ili kao treći broj u nizu nastao procesom apstrahiranja kod brojenja konkretnih objekata.
Zorne radove mladih filozofa Nine Šarković, Ume Priskić, Doriana Ljubojevića, Nike Masovčić, Davida Benkovića, Natanaela Miočića Stošića, Ivana Perice i Paole Pulić možete pogledati u nastavku uz pohvalu njihove nastavnice Ivane Černeha, prof. koja još jednom želi istaknuti svoje učenike jer su otpuštajući svoj vlastiti djelatni bitak pokazali umijeće čiji je produkt smislena dijalektička tvorevina u plastelinu.
Ivana Černeha, prof.